صنعت ساختمان.آی آر

نیازمندیهای صنعت ساختمان

صنعت ساختمان.آی آر

نیازمندیهای صنعت ساختمان

صنعت ساختمان.آی آر نیازمندیهای مصالح ساختمانی ،درب و پنجره ، تاسیسات و... میباشد

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله می خواهیم درباره سنگ تراورتن عباس آباد ارزان صحبت کنیم.

سنگ تراورتن عباس آباد در سالهای اخیر یکی از بهترین گزینه ها برای سنگ نمای ساختمان و دیوارهای بناها است.

تراورتن همچنین کاربرد بسیاری در ساخت ابزار سنگی نما و مصنوعات سنگی مانند مجسمه دارد.

تراورتن سنگی بلوری و سخت است که بافتی متخلخل و رسوبی مانند داشته و در عمق چشمه های آب گرم یافت می شود.

این سنگ با تراکم زیاد به دلیل بلوری شکل بودن، به عنوان سنگی برای نمای خارجی ساختمان ها،  و سنگ زینتی  استفاده می شود.

تراورتن به صورت شالدار یا بدون شال با بافتی نواری در رنگ های، شکلاتی، کرم روشن و تیره،سفید، زرد، قرمز، لیمویی در طبیعت یافت شده و در رنگ های قهوه ای و سیاه در صنعت سنگ سازی تولید می شوند.

تراورتن از حفره های زیادی تشکیل شده و به عنوان یک عایق بسیار خوب در برابر صدا و حرارت عمل می کند.

قیمت سنگ تراورتن

قیمت سنگ تحت تاثیر عواملی مانند موجدار بودن سنگ، رنگ، کیفیت، میزان تخلخل سنگ، قطر و ابعاد سنگ، نوع فرآوری سنگ و برش آن است .

هر چقدر رنگ تراورتن، روشن تر و شفاف تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

تراورتن های سفید و رگه دار از ارزشمندترین و گران قیمت ترین سنگ ها  در بازار هستند و تراورتن عباس آباد به همین دلیل از محبوب ترین معادن سنگ است.

خصوصیات سنگ مصنوعی تراورتن طرح عباس آباد

سنگ تراورتن مصنوعی یک نوع بتن فراوری شده است که از ترکیبات شن و ماسه ، رزین های روان کننده تولید شده و شباهت زیادی به سنگ تراورتن دارد و قابلیت اجرای نمای رومی را دارد.

از نطر وزن با سنگ تراورتن طبیعی یکسان است.

جذب آب بسیار کمی دارد در سرما و گرمای زیاد ترک نمیخورد.

سطح سنگ از پودر سنگ طبیعی و رنگ معدنی پوشانده شده، رویه سنگ آنتی یووی می باشد و در گرما تغییر رنگ نمی دهد.

پشت سنگ مصنوعی جذب آب بالایی دارد که چسبندگی سنگ را ۲ تا ۳ برابر بیشتر می‌کند .

چهار گوشه سنگ تراورتن مصنوعی اسکوب شده است .

نفوذ ناپذیری سنگ مصنوعی این قابلیت را فراهم میکند که ما بتوانیم به راحتی با شوینده های قلیایی آن را شستشو دهیم.

سنگ مصنوعی تراورتن با رنگ سفید روشن و طرح عباس آباد جلوه ای زیبا به نمای ساختمان می بخشد.

سنگ تراورتن مصنوعی موج دار بسته به طرح و رنگ موجها نام گذاری و قیمت گذاری می شود و هر اندازه موجها منظم تر باشد و رگه های سیاه و قرمز کمتری داشته باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است.

با توجه به قیمت بالایی که سنگ تراورتن عباس آباد دارد میتوانید از سنگ تراورتن مصنوعی طرح عباس آباد که از نظر کیفیت و طرح  با سنگ تراورتن طبیعی یکسان است ولی از نظر قیمت تفاوت بسیار دارد و میتوانید با هزینه ای بسیار کمتر از سنگ سفید عباس آباد  ساختمانی زیبا برای خود فراهم. کنید.

برای اطلاعات بیشتر و جهت دریافت قیمت انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی با کارشناس فروش فرداد سنگ البرز تماس بگیرید.

با ما در تماس باشید.  09916433385

  • سمیه الهامی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله توضیح می دهیم که سنگ تراورتن عباس آباد  کجاست و چه کیفیتی دارد.

سنگ تراورتن عباس آباد نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ‌های تزیینی به شمار می‌رود.

این سنگ از رسوبات آب‌های معدنی غارها یا چشمه‌های آب گرم یا از رسوب کف دریاها و رودخانه‌ها بدست می آید که به صورت پهنه‌های نسبتا وسیع دیده می‌شوند.

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از انواع سنگ های تراورتن می باشد که دارای شهرت بسیار زیادی است که معدن اصلی آن در محلات وجود دارد که از معادن بزرگ کشور به حساب می آید.

سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل مزیت های زیادی که دارد از نمونه سنگ های مرغوبی محسوب می شود که مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان دکوراسیون واقع شده است .

شکل ظاهری:

سنگ تراورتن عباس آباد دارای رنگ‌های متنوع و بافت نواری شکل است که در اثر ترکیبات آهن، کلسیم و دیگر ناخالصی‌ها ایجاد شده‌است.

این سنگ در رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، قرمز، لیمویی، خاکستری، سیاه و سفید قابل تولید است.

خواص :

سنگ تراورتن عباس آباد به خاطر وجود حفرات، خاصیت عایق حرارتی و صوتی دارد.

این سنگ از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد. می ‌توان آن را به ۲ شکل موج دار و بدون موج برش داد. تراورتن عباس آباد دارای حفراتی است که بایستی در هنگام فراوری سطح آن پر شود.

وجود حفره در این سنگ باعث می‌شود در هنگام نصب سنگ، ملات سیمانی داخل این حفرات نفوذ کرده و از سقوط سنگ جلوگیری کند.

سنگ تراورتن عباس آباد اغلب به دو صورت وجود دارد :

موج دار و بی موج . بستگی به برش آن دارد.

چنان چه برش به صورت عمود بر موج باشد سنگ موج دار خواهد شد و اگر برش سنگ در جهت موج سنگ انجام گیرد ، سنگ بدون موج خواهد شد

با توجه به موج دار بودن یا نبودن ، کاربری سنگ تراورتن عباس آباد متفاوت خواهد شد که اصولا سنگ تراورتن بی موج برای نمای کلاسیک مناسب خواهد که هر دو نمونه از سنگ تراورتن متقاضیان خود را دارد

انواع سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد موج کبریتی ، دنده گاوی ، بی موج ، موج دار ، کرم ، صدفی ، سوزنی و سنگ تراورتن عباس آباد ابر و بادی از نام هایی هستند که بر اساس رنگ و موج سنگ نامیده میشوند.

با توجه به قیمت بالایی که سنگ تراورتن عباس آباد دارد شما میتوانید از سنگ تراورتن مصنوعی طرح عباس آباد که از نظر کیفیت و طرح و نقش با سنگ طبیعی عباس آباد برابری میکند ولی از نظر قیمت تفاوت بسیار دارد و  شما میتوانید با هزینه ای بسیار کمتر از سنگ سفید عباس آباد  ساختمانی زیبا برای خود فراهم. کنید.

خصوصیات سنگ تراورتن مصنوعی طرح عباس آباد

1- سنگ تراورتن مصنوعی  یک نوع بتن فراوری شده است که از ترکیبات شن و ماسه ، رزین های روان کننده تولید شده است.

2-از نظر مقاومت و وزن سنگ مصنوعی تراورتن با سنگ تراورتن طبیعی یکسان است

3- جذب آب بسیار کمی دارد در سرما و گرمای زیاد ترک نمیخورد.

4- پشت سنگ مصنوعی نما جذب آب بالایی دارد که چسبندگی سنگ را ۲ تا ۳ برابر بیشتر می‌کند و ریرش سنگ ندارد.

سنگ مصنوعی تراورتن طرح عباس آباد کجا تولید میشود؟

این سنگ در کارخانه ای در بروجن تولید می شود و در دفتر فروش انحصاری در کرج به فروش می رسد.

برای اطلاعات بیشتر و جهت دریافت قیمت انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی با کارشناس فروش فرداد سنگ البرز تماس بگیرید.

با ما در تماس باشید.  09916433385

  • سمیه الهامی
  • ۰
  • ۰

سنگ مصنوعی (Artificial Stone)؛ از ترکیب نمودن دوباره سنگ ها و خرده سنگ های طبیعی با مواد دیگر ساخته می شود که این فرآیند وزن سنگ مصنوعی را نسبت به سنگ طبیعی کاهش می دهد و نصب آن  را نیز آسان تر می نماید.

این ترکیب را در قالب هایی می ریزند که دارای نقش و نگار هایی همانند سنگ طبیعی است.

سنگ مصنوعی را نخستین بار، صنعتگر و مخترع بریتانیایی، فردریک رنسام طراحی و ساخته است. تولید سنگ مصنوعی به شیوه نوین، از سال 1960 در کشور ایتالیا آغاز شد.

دلیل اصلی ایجاد سنگ مصنوعی حجم محدود استخراج سنگ های طبیعی و محدودیت طرح و رنگ بود که دیگر جوابگو نیازهای جمعیت رو به رشد نبود.

 

مواد اولیه سنگ مصنوعی چیست؟

اگرچه مواد اولیه تولید سنگ مصنوعی از اجزای سنگ طبیعی تهیه می‌شود ولی امکان تعیین رنگ و طرح مورد نظر با افزودن رنگدانه‌ها و بکار بردن جنس‌های مختلف در سنگ مصنوعی وجود دارد.

امکان بکار گیری اجزای مختلف از جمله قطعات فلزی، دانه‌های فسیلی، قطعات انواع سنگ های قیمتی در ساختار سنگ مصنوعی باعث زیباتر شدن و منحصر به فرد شدن انواع سنگ مصنوعی شده است. همچنین سطوح مختلفی برای سنگ مصنوعی می‌توان ایجاد کرد.

بطور مختصر می‌توان گفت که این سنگ ها از ترکیب سیمان، رزین ها ، پلیمرها، آگرگات‌های سنگ های ضایعاتی و خاک‌های سبک وزن ساخته می‌شوند.

مواد بکار رفته در این سنگ ساختمانی دارای کیفیتی مبتنی بر ملاحظات محیطی و انسانی است.

ترکیبی که از این راه بدست می‌آید در قالب‌هایی ریخته می‌شود که دارای نقش و نگارهای سنگ طبیعی است و به این سنگ ها ظاهری کاملا طبیعی می‌دهد.

 

قیمت سنگ مصنوعی:

قیمت سنگ مصنوعی به مراتب کمتر از سنگ طبیعی است چرا که کارهای دشواری که روی سنگ طبیعی برای رساندن آن به بازار و قابل استفاده کردن آن انجام می‌شود در مورد سنگ مصنوعی انجام نمی شود و در نتیجه دارای وزن و ضخامتی کمتر هستند.

علاوه بر این‌, مقاومت ساختاری آن‌ها در فنداسیون‌های خاص, توانایی تحمل بارهای زیاد را به آن‌ها می‌دهد. و بسته بندی آن‌ها در پک های نایلونی انجام می‌شود.

سنگ مصنوعی با داشتن قابلیت تحمل گرمایی بالا می‌تواند در ساخت فضای خارجی شومینه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجایی که مواد سازنده این سنگ ها دارای درصدی رس است؛ آن‌ها را در مواجهه با گرما مناسب نموده است. به طور طبیعی این سنگ ساختمانی باید با ملات‌ها یا چسب‌ها بکار گرفته شود.

سنگ مصنوعی به عنوان یکی از انواع سنگ های ساختمانی، بهترین گزینه به عنوان سنگ نما برای نمای سنگ ساختمان است. این سنگ با توجه به قیمت کم نسبت به انواع سنگ و نیز طرح و رنگ گسترده‌ای که داراست می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای  هر نوع سلیقه‌ای باشد.

سنگ تراورتن مصنوعی نما :

سنگ تراورتن مصنوعی نمای ساختمان امروز به علت زیبای در طرح و رنگ های متنوع ، مقاومت و کیفیت بسیار بالایی توسط تولید کنندگان سنگ مصنوعی و همچنین قیمت بسیار مناسب مورد توجه بسیاری از معماران قرار گرفته

سنگ مصنوعی نما به دلیل رنگ های روشن و متمایل به سفید زیبایی خاصی به نمای ساختمان شما می دهد.

 

این سنگ  ، به علت مقاومت بالا ، صیقل پذیری عالی ، نسبت به سایر مصنوعات سنگی و مقاومت زیاد در برابر باران های اسیدی و رنگ، انتخاب مناسبی برای نمای ساختمان می باشد.

این سنگ جزء منحصر به فردترین مصنوعات سنگی دنیا می باشد.

برای اطلاعات بیشتر و جهت دریافت قیمت انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی و آپارتمان با کارشناس فروش فرداد سنگ البرز تماس بگیرید.

با ما در تماس باشید.  09916433385

  • سمیه الهامی
  • ۰
  • ۰

انواع سنگ مصنوعی نما

انواع سنگ مصنوعی نما

۱. سنگ مصنوعی سمنت پلاست:

نوعی سنگ مصنوعی است که از بتن و خاک و مواد افزودنی ساخته شده که به آن سمنت پلاست گفته می‌شود. سمنت پلاست‌ها کاربردهای زیادی دارند و در سنگ‌های نمای ساختمان، موزاییک و کفپوش، سنگ پله و … به کار می‌روند.

2:سنگ مصنوعی تراورتن:

سنگ مصنوعی تراورتن یک نوع از سنگهای آهکی است که از دسته ی سنگ‌ تزیینی به‌شمار می‌رود این سنگ از رسوبات چشمه‌های آب گرم به وجود می آید. هرچه مواد محلول در آب کمتر باشد، رنگ سنگ روشن‌ تر خواهد بود. میزان گرما و ارتفاعات منطقه نیز بر کیفیت تراورتن تأثیر می‌گذارد.

شکل ظاهری سنگ تراورتن

تراورتن دارای بافتی متخلخل و نواری شکل است و از لحاظ مقاومت فشاری آن‌ها از مرمر بیشتر و از گرانیت کمتر میباشد . سنگ تراورتن در برابر تغیرات آب و هوایی و باران و برف مقاوم میباشد .

3.سنگ مصنوعی ترکیبی مرمر و گرانیت:

در این نوع سنگ‌های مصنوعی از سنگ‌های طبیعی مرمر و گرانیت داخل ترکیبات سنگ مصنوعی به همراه رزین‌های پلیمری و نانو استفاده می‌شود و ظاهر آن شبیه سنگ مرمر و یا گرانیت طبیعی است. از این نوع سنگ به عنوان سنگ روی کابینت، سنگ اوپن، سنگ ظرفشویی و سرویس بهداشتی و.. استفاده می‌شود.

4.سنگ مصنوعی کورین:

کورین یک ماده مصنوعی مهندسی شده است. سنگ مصنوعی کورین از ترکیب پلیمرهای اکرلیک با سایر مواد معدنی و سنگی و رنگدانه تولید می‌شود. میزان ترکیبات این نوع سنگ مصنوعی بین تولیدکنندگان مختلف، متفاوت است. این نوع سنگ مصنوعی تنوع رنگی بالایی دارد که برای سبک های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. از کاربردهای آن می‌توان به سنگ روی کابینت، دیوارپوش، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد. سنگ مصنوعی مشابه کورین هم در بازار ایران وجود دارد که در برخی از ترکیبات سنگ و بخش هایی از روند تولید با هم تفاوت دارند.

5.سنگ مصنوعی onyx :

این نوع سنگ مصنوعی برای تولید سنگ‌های مرمریت با قابلیت تولید دیوارپوش و پارتیشن‌ها می‌باشد. این نوع سنگ مصنوعی با تکنولوژی تلفیقی کورین و سنگ مرمر مصنوعی تولید می‌شود. سنگ مصنوعی اونیکس به عنوان کفپوش، دیوار پوش و سنگ زیر سینک روشوئی و… کاربرد دارد.

6.سنگ مصنوعی کوارتز:

این سنگ ترکیبی از کوارتز با دانه‌بندی‌های مختلف، مواد پلیمری، رنگ، رزین و مواد شیمیایی دیگر است. سنگ مصنوعی کوارتز دارای مقاومت خمشی و فشاری بالا با جذب آب بسیار کم و قابلیت ضد خش است. این سنگ در تولید سینک‌های ظرفشوئی به صورت مات، تولید کفپوش داخل ساختمان، سنگ کف آسانسور و… کاربرد دارد. سنگ‌های مصنوعی با قیمت کمتر وجود دارد که ظاهر و جلای سنگ مصنوعی کوارتز را دارند و سنگ مشابه کوارتز نام دارند.

7. سنگ مصنوعی یکپارچه صنعتی-پلیمری:

سنگ پلیمری بر اساس استفاده از بتن سیمانی تولید می‌شود که در آن ماسه به عنوان ذرات ریز پرکننده یکی از مهمترین مواد اولیه می‌باشد. ترکیبات پلیمری و افزودنیهای شیمیایی چسبندگی بین تمام اجزاء را ایجاد کرده و مقاومت مصالح نوین را تامین می‌کند. رنگ‌دانه‌های اکسید آهن که مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و محیطهای قلیایی می‌باشد رنگ مورد نظر را به این مصالح می‌دهد.

در مصالح نما قالبها دارای نقش و نگارهای سنگ‌های طبیعی بوده و به محصولات سیمایی کاملاً مشابه سنگهای طبیعی قابل استفاده در نما را می‌دهد.

مزایای سنگ دکوراتیو مصنوعی

با توجه به اینکه سنگ مصنوعی دکوراتیو نوعی مصالح نوین است که در آن ضعف‌های موجود در سنگ طبیعی رفع شده و ویژگی‌های مثبت و کاربردی در آن تقویت شده است بسیار مورد توجه قرار گرفته، برخی از مزایای سنگ دکوراتیو مصنوعی عبارتند از:

مقاومت بالا در برابر فشار، دمای بالا، سائیدگی، مواد اسیدی

ارزان‌تر از سنگ طبیعی

استحکام و پایداری بالا

قابل شستشو و تمیز کردن

تنوع در طرح و رنگ

نصب آسان

سبک‌تر از سنگ‌های طبیعی

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد سنگ مصنوعی و جهت دریافت قیمت انواع سنگ مصنوعی با کارشناس فروش فرداد سنگ البرز تماس بگیرید.

با ما در تماس باشید.  09916433385

  • سمیه الهامی