صنعت ساختمان.آی آر

نیازمندیهای صنعت ساختمان

صنعت ساختمان.آی آر

نیازمندیهای صنعت ساختمان

صنعت ساختمان.آی آر نیازمندیهای مصالح ساختمانی ،درب و پنجره ، تاسیسات و... میباشد

  • ۰
  • ۰

ماشین آلات آسانسور

آسانسور یا بالابر  کارگاهی در زبان فرانسوی ascenseur درواقع اتاقکی با قابلیت حرکت هست که امکان انتقال افراد و یا کالاها در بین طبقات، از طبقات پایین به بالا و بالعکس، را طی یک حرکت عمودی ممکن می‌سازد. حرکت عمودی کابین به کمک موتور الکتریکی آسانسور میسر می‌شود.

 

کاربرد این نوع بالابر در کارگاه‌های ساختمانی هست و به شکل پیچ و مهره‌ای از پیش‌ساخته به‌منظور حمل مسافر و بار طرح‌ریزی‌شده است.  بنا به شرایط مختلف این حالت پیچ و مهره‌دار بودن، ارتقا طبقات را ممکن می‌سازد.

تاریخچه گروه آلیماک (Alimak) سازنده نخستین آسانسور کارگاهی

شرکت آلیماک در سال 1948 در کخلفتئا، سوئد بنیان‌گذاری شد. از همان ابتدای کار، تمرکز Alimak بر روی ساخت و تولید و توسعه آسانسور صنعتی، آسانسور ساختمانی بود. اولین آسانسور ساختمانی مسافربر به سال 1953 توسط این شرکت معرفی شد. Alimak در سال 1962 به‌منظور دسترسی عمودی به طبقات به‌کارگیری چرخ‌دنده و کابین را ابداع کرد و نخستین آسانسور کارگاهی را به این طریق تولید کرد.

Alimak در سال‌های 1968 تا 2001 با افزایش ارائه تولیدات و خدمات خود بر اساس تقاضای مشتریان و بازار مصرف‌کنندگان، دامنه توزیع جغرافیایی محصولاتش را توسعه داد. این شرکت برای نخستین بار در سال 1973 آسانسور تولیدی خود را به صنعت دریایی ارائه داده است. واحد عملیاتیAlimak، در سال 2001 با شرکت HEK که شرکتی هلندی بود و از سال 1961 آسانسور صنعتی و آسانسورهای کارگاهی به بازار عرضه می‌کرد، ادغام گردید. Alimak در سال 2006 شرکت تولیدی خود را در چین مستقر کرد و به استحکام پایه‌های خود را در ایالات‌متحده پرداخت، و اقدام به تأسیس واحدی تولیدی در تگزاس به‌منظور ساخت و تولید آسانسورهای کارگاهی نمود. گروه آلیماک در سال 2007 به گروه تریتون پیوست. از ابتدای سال 2008، آلیماک تمرکز راهبردی خود را در بازارهای کشورهای گروه BRIC (برزیل، روسیه، هند و چین) توسعه داد و مراکز فروش آلیماک در کشورهای هند و برزیل از سال 2008 تا سال 2011 افتتاح گردید. بعلاوه، گروه آلیماک در بین سال 2010 و 2011 تمرکز خود را به بهبود تولیدات، تحکیم ساخت آن‌ها، برای تولید و عرضه در دو پایگاه خود در کخلفتئا سوئد، و چانگشو چین معطوف ساخته است. در ماه می سال 2014 گروه آلیماک فنّاوری Heis-TEK، را ارائه کرد. این فنّاوری در ساخت آسانسورهای تخصصی که عمدتاً برای سکوهای دریایی نفت و گاز در دریای شما بکار می روند، کاربرد دارد.

انواع مدل‌های مختلف آسانسور کارگاهی

آسانسور کارگاهی یا به عبارتیآسانسور های مصالح بر ساختمانیهمان‌طور که از اسم آن‌ها برمی‌آید به‌منظور حمل‌ونقل مصالح ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

آسانسورهای کارگاهی متأسفانه گاهی حوادث جانی جبران‌ناپذیر و مالی  سنگینی را به بار می‌آورند. علت وقوع این حوادث ناخوشایند را کوتاهی در امر ایمنی سازی این ماشین‌آلات باید دانست که خود به دلیل تسریع در سوددهی و مسائل اقتصادی هست.

آسانسورها یا یال ابرهای کارگاهی در دو دسته بالابر کارگاهی ثابت و بالابر کارگاهی سیار قرار می‌گیرند.

کاربرد آسانسور کارگاهی سیار در جابجایی وسایل سنگین می‌باشد و خود در سه نوع مختلف وجود دارند:

آسانسور کارگاهی ثابت هیدرولیک جک مستقیم  و آسانسور کارگاهی ثابت زنجیری و کابلی هیدرولیکی و آسانسور کارگاهی ثابت آکاردئونی

در مورد بالابر کارگاهی ثابت، این نوع بالابر دو نوع بالابر کارگاهی سیار عمودی دارد که قادر است به‌صورت عمودی در ارتفاعات جابجا شود و افراد و وسایل سنگین را جابجا نماید. نوع دیگر بالابر کارگاهی سیار عمودی و افقی هست که نقش جابجایی افراد در ارتفاعات زیاد را بر عهده دارد.

در اینجا تعدادی از قطعات و موارد لازم در ارتباط با امنیت آسانسور کارگاهی آورده شده است:

قطعات لازم به‌منظور تأمین ایمنی آسانسور کارگاهی

یک سری قطعات ضروری که بایستی در آسانسور کارگاهی به‌منظور حفظ ایمنی وجود داشته باشد شامل موارد زیر می‌شود:

  • حفاظ پیرامون
  • نرده امگا
  • سری لیمیت سوئیچ‌های ایمنی
  • قطعه محدودکننده انتهای مسیر
  • پاراشوت

1. حفاظ پیرامون: این قطعه محل استقرار آسانسور کارگاهی را مشخص می‌کند که از ورود و توقف افراد در آن محل جلوگیری می‌کند (وجود آن به‌منظور ممانعت از برخورد با افراد و اجسامی که احتمالاً در منطقه و محدوده بالابر کارگاهی در زمان پایین آمدن دستگاه قرار دارند، ضروری می‌باشد).

2. سری لیمیت سوئیچ‌های ایمنی:  وجود این لیمیت سوئیچ‌ها در ابتدا و انتهای مسیر امری عادی است. علاوه بر این نصب آن بر روی درب ورود کابین نیز بسیار ضروری است تا ایمنی در آسانسور کارگاهی تأمین گردد چراکه از وقوع انواع حوادث منجر به سقوط ممانعت به عمل می‌آورد.

3. پاراشوت: سامانه‌ای که بایستی با حضور مسئول کارگاه به‌منظور ممانعت از سقوط پس از نصب آسانسور کارگاهی تست شده و نحوه عملکرد آن توسط فروشنده تحویل داده شود.

4. قطعه محدودکننده انتهای مسیر (کلگی): یک قطعه که باعث خاتمه ادامه حرکت و عدم خروج دستگاه از بالای مسیر به علت عدم عمل لیمیت سوئیچ انتهای مسیر می‌شود. به این معنی که در صورت عمل نکردن لیمیت سوئی‌های انتهای مسیر، این عامل بازدارنده از آویزان شدن کابین از انتهای بالای برج ممانعت می‌کند. عمل این قطعه به‌صورت مکانیکی هست و نه الکترونیکی.

جهت اطلاع از قیمت ماشین آلات آسانسور و لیست تولیدکنندگان ماشین آلات آسانسور به سایت صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید

منبع : صنعت ساختمان.آی آر

  • ۹۵/۰۲/۰۴
  • سمیه الهامی

ماشین آلات آسانسور

نظرات (۱)

  • تشریفات ژیولا
  • سلام


    حتما به وبسایت تور گرجستان ما سر بزنید

    سوپرایز میشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی