صنعت ساختمان.آی آر

نیازمندیهای صنعت ساختمان

صنعت ساختمان.آی آر

نیازمندیهای صنعت ساختمان

صنعت ساختمان.آی آر نیازمندیهای مصالح ساختمانی ،درب و پنجره ، تاسیسات و... میباشد

  • ۰
  • ۰

پیاده رو متحرک

پله برقی ها از نظر کاربرد در سه دسته مجزا قرار می گیرند. این سه دسته عبارت‌اند از: outdoor-semi outdoor-indoor. این سه دسته به ترتیب از راست به چپ در محیط بسته (در محیط داخل ساختمان)، نیمه بسته (در پل های عابر پیاده) و محیط آزاد (در محیط خارج از ساختمان) مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی پله برقی ها معمولاً در دو زاویه 30 و 35 درجه صورت می گیرد. البته این زاویه در مکان‌های مسطح صفر و در سطوح دارای شیب، 10، 11 و 12 درجه می باشد که به این نوع، راهروی متحرک یا AutoWalk گفته می شود.

 

1. نوع تجاری (COMMERCIAL)

نمونه‌هایی از انواع تجاری می توان به پله برقی های پاساژها و فروشگاه ها اشاره کرد. این نوع پله برقی از نظر شکل ظاهری در چند دسته مجزا قرار می گیرند. در این نوع از پله برقی ها بسته به مکانی که بایستی قرار گیرند، سعی می شود تا از گزینه های مختلف همچون LIGHTING (.....) و امکانات مناسبی که به محل اجرای پروژه ارتباط دارد و می تواند به شکل ظاهری پله نمای زیباتری دهد، استفاده شود. انواع تجاری عموماً از نوع داخلی ( INDOOR)  محسوب می شوند که کاربردشان در مکان‌هایی هست که بسته و مسقف (سقف دار) هستند.

 

مشخصات فنی مرتبط با پله برقی های تجاری

انواع تجاری در سه دسته قرار می گیرند که عبارت‌اند از:

پله برقی‌هایی که برای مکان‌های عمومی همچون پاساژها و فروشگاه ها بکار گرفته می شوند که شامل موارد زیر می شوند:

  • HD-B-30-2 : که در اینجا عدد 30 نشان دهنده زاویه پله بوده و عدد 2 تعداد استپ فلت را نشان می دهد.
  • HD-B-35-2 : که در اینجا عدد 35 نشان دهنده زاویه پله و عدد 2 تعداد استپ فلت را نشان می دهد.
  • HD-B-30-3 : که در اینجا عدد 30 نشان دهنده زاویه پله و عدد 3 تعداد استپ فلت را نشان می دهد.

لازم به توضیح است که در قسمت میانی پله از support نگهدارنده بتنی استفاده می شود. علت استفاده از نگهدارنده وجود طول زیاد پله برقی نسبت به اندازه پله می باشد.

 

2. عمومی PUBLIC TRANSPORT ESCALATOR

کاربرد این نوع پله ها در مکان‌هایی همچون فرودگاه ها ، یا ایستگاه های مترو و ایستگاه های قطار می باشد. پله برقی های عمومی می توانند به صورت داخلی ( INDOOR) و یا در محیط باز (OUTDOOR) مورد استفاده قرار گیرند. این دسته از پله ها استحکام و توان موتوری بالاتری از انواع تجاری دارند. همچنین از لحاظ شکل ظاهری تا اندازه ای ساده تر از نوع تجاری می باشند.

مشخصات فنی مرتبط با پله برقی های عمومی

  • Public Transport Escalator که کاربرد آن‌ها در اماکن عمومی می باشد.
  • HD-G-30-3 :  که در اینجا عدد 30 نشان دهنده زاویه پله بوده و عدد 3 تعداد استپ فلت را نشان می دهد.

لازم به توضیح است که در قسمت میانی پله از support نگهدارنده بتنی استفاده می شود. علت استفاده از نگهدارنده وجود طول زیاد پله برقی نسبت به اندازه پله می باشد.

 

3. عمومی با بار ترافیک بالا HEAVY DUTY ESCALATOR

پله های برقی عمومی با بار ترافیک بالا مانند انواع عمومی هستند و تشابه زیادی از نظر ظاهری با پله های عمومی دارند. اما توان موتور و استحکامات قطعات آن از سایر انواع پله برقی بیشتر است. این نوع پله برقی ها بیشتر در پل‌های عابر پیاده رو مورد استفاده قرار می گیرند.

مشخصات فنی پله برقی های عمومی با ترافیک بالا HEAVY DUTY ESCALATOR

30: عدد 30 در اینجا نشان دهنده زاویه پله می باشد.

لازم به توضیح است که در قسمت میانی پله از support نگهدارنده بتنی استفاده می شود. علت استفاده از نگهدارنده وجود طول زیاد پله برقی نسبت به اندازه پله می باشد.

در همه موارد ذکر شده در بالا به غیر از مدل HD-H-30 که برای ترافیک بالای انسانی مورد استفاده قرار می گیرد، در سایر موارد سه نوع دهانه ورود وجود دارد. این دهانه های ورودی عبارت‌اند از:

  • دهانه ورودی با عرض‌های 600mm ، 800mm و 1000mm

همان طور که گفته شد مدل HD-H-30 از این نظر متفاوت بوده و در آن دو نوع دهانه ورودی مورد استفاده قرار می گیرد که عبارت‌اند از  : 800mm و 1000mm

4. پیاده روی متحرک MOVING WALK

عمل پیاده روی متحرک همانند پله برقی می باشد اما این‌ها در سطوح با زاویه 0 درجه تا 12 درجه که در مکان‌های داخلی INDOOR و سرباز OUTDOOR وجود دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به توضیح است که پیاده روهای متحرک در اصل موتورهای ضعیف‌تری در مقایسه با پله برقی ها دارند. این پیاده روهای متحرک لزوماً در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می گیرند که دالان‌های طولانی در آن‌ها وجود دارد و این امر باعث خسته شدن عابران می شود که در این خصوص استفاده از پیاده روهای متحرک کارساز خواهد بود.

جهت اطلاع از قیمت پیاده روی متحرک و لیست تولیدکنندگان پیاده روی متحرک به سایت صنعت ساختمان مراجعه نمایید

 

  • ۹۵/۰۲/۰۴
  • سمیه الهامی

پیاده رو متحرک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی